Portfolio





From the very beginning of this Leonardo Project our school has taken into account one of the main goals to achieve: To recognise, develop and create a portfolio of skills, suitable for international professionals which will remove barriers to work force mobility. Students must develop awareness of the extent and diversity of opportunities to study, work or seek cooperation with establishments and people, in countries beyond their familiar environment and boundaries."

Given its importance, Professor Teresa Echevarria decided to turn this matter into a "Educational Innovative Project" and proposed to create a working group (12 teachers and 180 students) to adress this subject . The "Valladolid Teachers Resource Centre" supported this idea and collaborated in the organisation of talks and conferences as well as in the dissemination of this "Art School Teacher's Guide: What Can I do for you".(Available in English by request).
We strongly recommend its reading as it contains examples and tips to create a good portfolio.

Desde el principio del Proyecto Leonardo nuestra escuela tuvo en cuenta uno de los principales objetivos que cumplir: Reconocer, desarrollar y crear un porfolio con las habilidades requeridas por los profesionales internacionales que ayude a eliminar las barreras a la mobilidad. Los estudiantes deben ser conscientes de la gran cantidad de oportunidades que tienen para estudiar, trabajar y encontrar colaboradores fuera de sus fronteras y de su entorno y ataduras familiares.

Debido a la gran importancia del tema, la profesora Teresa Echevarría decidió convertir el tema en un "Proyecto de Innovación Educativa" y propuso crear un grupo de trabajo (12 profesores y 180 alumnos). El Centro de Recursos para Profesores de Valladolid apoyó la idea y colaboró en la organización de charlas y conferencias, así como en la publicidad de la "Guía para Profesores de Escuelas de Arte: Whan Can I do for you".
Recomendamos encarecidamente su lectura ya que contiene ejemplos y ayuda para crear un buen portfolio.


No hay comentarios:

Publicar un comentario